Mijn werkplek is mijn huis. Wat begon aan de keukentafel groeide langzaam uit, een tafel werden er twee, en daarna kwam er ook nog een kast bij… Gaandeweg veranderde mijn woonkamer in een atelier. Maar ik vind het inmiddels helemaal okee dat ik nu eigenlijk ín mijn werkruimte woon. Achter de schermen betekent dat mijn aanrecht, eettafel en de tafel bij het raam bijna altijd vol liggen met inkt, gereedschap, platen en stapels papier. Creatieve chaos dus.
Het is wel een beetje schrikken als familie aankondigt dat ze langskomen. Opeens zie ik overal inktvlekken, stapels papier en drogende prints. Even snel opruimen betekent meestal alles van de ene tafel naar de andere verplaatsen. Maar hier gebeurt het werk.
En eerlijk gezegd zou ik het niet anders willen.




