Een van mijn terugkerende uitdagingen is om mijn werk online te verkopen terwijl ik nog steeds een hobbyist ben.

Om een goed betaalsysteem op mijn website te kunnen hebben, zou ik me moeten inschrijven bij de KvK en een zakelijke rekening moeten openen. Maar dat brengt ook extra kosten en verplichtingen met zich mee, zoals hogere stagelden op markten, maandelijkse bankkosten en andere administratieve zaken die bij een bedrijf horen. Aan het werk zelf verandert niets. Ik ga niet ineens meer produceren. Ik blijf dezelfde kleine printjes maken, in hetzelfde tempo. Dus ik vraag me al een tijd af of het het wel waard is.

Voor nu heb ik andere manieren gevonden om mijn werk online te verkopen (via Vinted en Marktplaats), maar de vraag blijft terugkomen. In april heb ik een afspraak bij de KvK om te kijken of het toch zinvol is om me officieel in te schrijven.

Een kleine creatieve onderneming runnen betekent soms balanceren tussen hobby en bedrijf. Ik ben er nog niet helemaal uit!