Van een lief filmpje naar een ontplofte webshop

Soms gebeurt er ineens iets waardoor alles in een paar dagen totaal anders voelt.

Afgelopen zaterdag begon het met een heel lief filmpje van Marije Knevel op Instagram (@marijeknevel) waarin ze mijn werk liet zien. En daarna… ontplofte mijn webshop een beetje 😄

Vanaf zaterdag tot en met de volgende zaterdag heb ik pakketjes ingepakt, administratie gedaan en met tassen vol bestellingen naar de Hubo gelopen. Ze kennen me daar inmiddels allemaal geloof ik.

Vandaag is het zondag. Mijn huis is eindelijk weer een beetje schoon, ik zit achter mijn laptop dit blog te schrijven en morgen moet ik nog één laatste tas met pakketjes wegbrengen. Er wachten ook nog mensen op lijstjes die volgende week binnenkomen, en ik heb zelfs twee muizenprintjes per ongeluk dubbel verkocht. Dus die ga ik als eerste opnieuw etsen zodat die mensen hun muisjes zo snel mogelijk alsnog thuis krijgen.

Het voelt eerlijk gezegd alsof ik ineens in een hele andere werkelijkheid terecht ben gekomen. Normaal verkocht ik af en toe iets via mijn webshop. Nu liep het ineens storm. En ondertussen heb ik opeens meer dan 3000 volgers op Instagram. Echt onwerkelijk.

Maar het zet me ook aan het denken: hoe nu verder? Want dit betekent ook dat er misschien dingen mogen veranderen.
Misschien wat meer online verkoop en wat minder markten. Nog steeds wel een paar hele leuke markten in de buurt, want dat blijf ik gezellig vinden, maar misschien wat minder ver weg en daardoor wat minder zwaar. Ik ben tenslotte al een tijdje 34 😄, het gaat allemaal niet meer helemaal vanzelf...

Ook wil ik gaan kijken hoe ik mijn webshop wat stabieler kan maken. Want overal “uitverkocht” hebben staan is natuurlijk een luxeprobleem, maar ik wil ook graag dat er wat meer keuze beschikbaar blijft. Alleen: handgedrukte etsen kosten tijd. En mijn oplages zijn klein. Vaak haal ik maar een beperkt aantal mooie afdrukken uit één etsplaatje. Dat maakt het werk juist bijzonder, maar het betekent ook dat ik niet zomaar honderd prints tegelijk kan maken.

Kortom: veel om over na te denken. En dat is eigenlijk vooral heel erg fijn.

Ik ben Marije Knevel ontzettend dankbaar voor haar lieve aandacht voor mijn werk. Het voelde echt als een groot cadeau dat zomaar ineens mijn kant op kwam.

En nu ga ik eerst weer eens even doen waar dit allemaal mee begon: etsjes maken!