Ik ben begonnen met linoleumsneden, later ontdekte ik de drogenaaldets en die techniek werd langzaam mijn favoriet, omdat je er meer detail in kunt aanbrengen. Het is de techniek waar ik het vaakst naar teruggrijp. Ik ets in perspex platen en in tetrapak. Ik hou van beide technieken evenveel.
Het meeste van mijn werk is klein. Soms werk ik op plaatjes van slechts 3 x 3 cm. Zelfs mijn “grotere” werk blijft bescheiden van formaat zoals de aalscholver die ik laatst maakte, ingelijst in 15 x 20 cm. Voor mijn gevoel is dat al groot. Mijn pers is maar 21 cm breed, dus breder kan ik niet afdrukken. De grootste onderwerpen die ik heb geëtst zijn de grote vogels, zoals de reiger, die in een passe-partout van 30 x 40 cm worden geplaatst.
Niet alleen is mijn werk bescheiden van formaat, ik werk ook uitsluitend in monochrome tinten, zwart, grijs, bruin, sepia en af en toe blauw.



