Ik ben na de coronatijd begonnen met het maken van linoleumsneden. Daarvoor was ik vooral bezig met fotografie. Maar toen alles dichtging en je nergens meer naartoe kon, kwam dat langzaam tot stilstand. Na een periode waarin ik veel heb gekookt (je moet toch iets), voelde ik dat het tijd was voor iets nieuws. Toen herontdekte ik een oude liefde: het maken van analoog drukwerk.

Voor ik het wist, had ik een groeiende stapel prints. Het idee om ze op lokale markten te gaan verkopen kwam eigenlijk heel vanzelf. Het verkopen van mijn werk helpt niet alleen om de kosten van mijn hobby te dekken, het zorgt er ook voor dat ik een idee echt uitwerk tot een eindproduct. Ik kijk nu veel kritischer naar mijn werk dan wanneer ik het alleen voor mezelf zou maken. Het brengt ook een bepaalde druk met zich mee. In de winter bouw ik voorraad op voor het zomerseizoen. Als in mei de markten weer beginnen (ik hou niet van regen, dus ik begin pas in mei), wil ik er klaar voor zijn. In de rustigere maanden werk ik daarom gestaag door.

Al met al heeft dit hele project me ontzettend veel plezier gebracht. Het houdt me nieuwsgierig, gefocust en het geeft me plezier.